سلامتی و زیبایی

رسیدن به زیبایی و سلامتی پوست، رویای هر فردی است.

سلامتی و زیبایی

رسیدن به زیبایی و سلامتی پوست، رویای هر فردی است.

آیا جوانسازی پوست با هایفوتراپی دائمی است؟

امروزه بیشتر افراد به دنبال استفاده از روش های غیر تهاجمی و کم عوارض برای درمان مشکلات پوستی خود مانند شل شدگی، افتادگی پوست، غبغب و ... هستند. در این راستا روش ها و دستگاه های مختلف و پیشرفته ای نیز روی کار آمده است که یکی از بهترین و پرطرفدارترین آن ها استفاده از دستگاه هایفوتراپی است.

توصیه میکنیم افرادی که قصد دارند به روشی غیرتهاجمی و غیر جراحی پوست خود را لیفت کنند و چهره ای شاداب و جوان داشته باشند از این روش استفاده کنند که بیشترین اثرگذاری را در کوتاه ترین زمان خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به طور کامل شما را با این روش درمانی آشنا کنیم.

هایفوتراپی چیست؟

هایفو مخفف عبارت High-Intensity Focused Ultrasound به معنای امواج فراصوت با شدت بالا است. این دستگاه امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار است و هدف اصلی از استفاده از آن لیفت و کشیدگی پوست می باشد. عدم نیاز به عمل جراحی، غیر تهاجمی بودن، عدم ایجاد درد و نارحتی و بسیاری مزیت های دیگر منجر شده تا استفاده از این روش جایگزین انجام عمل جراحی لیفت شود.

امواج فراصوت مورد استفاده در این دستگاه مشابه امواجی است که در دستگاه های سونوگرافی استفاده میشود. این امواج وارد لایه های خاصی از پوست شده و با تحریک آن تولید رشته های کلاژن را افزایش میدهد. همانطور که میدانید کلاژن موجود در پوست پروتئینی است که به سفت تر و کشیده تر شدن پوست و رفع مشکلات پوستی متعدد کمک میکند و در نتیجه منجر میشود پوستی صاف و شاداب داشته باشید. همچنین این دستگاه در رفع چین و چروک و افتادگی پوست در سایر نقاط بدن مانند گردن و سینه نیز اثر گذار است.

انواع هایفوتراپی

همانطور که در بالا بیان کردیم دستگاه هایفو علاوه بر اینکه روی پوست صورت مورد استفاده قرار میگیرد قابلیت استفاده در سایر نقاط بدن را نیز دارد. از جمله نقاطی که میتوان از هایفوتراپی در آن استفاده کرد عبارت است از:

هایفوتراپی بینی

از دستگاه هایفوتراپی میتوان برای لیفت بینی و از بین بردن چین و چروک ها و خطوط ایجاد شده در این ناحیه استفاده کرد.

هایفوتراپی ابرو

هایفو تراپی همچنین بسیار مناسب افرادی است که میخواهند بدون انجام عمل جراحی ابروهای خود را لیفت کنند.  استفاده از دستگاه هایفو تولید کلاژن را افزایش میدهد و به این ترتیب به از بین رفتن چین و چروک ها و بالا رفتن ابروها کمک بسیاری خواهند کرد.

هایفوتراپی غبغب

کسانی که قصد دارند چربی و افتادگی پوست در ناحیه زیر چانه و غبغب خود را از بین ببرند، میتوانند از دستگاه هایفوتراپی استفاده کنند که تاثیر بسیاری در از بین بردن چربی این ناحیه دارند.

هایفوتراپی شکم

افرادی که قصد داشتن اندام ایده آلی دارند نیز میتوانند از هایفوتراپی استفاده کنند. چرا که استفاده از دستگاه هایفوتراپی قادر است چربی های موجود در ناحیه شکم را از بین ببرد. البته برای نتیجه گیری بهتر باید در کنار هایفو از ورزش و یا رژیم غذایی استفاده کنید.

هایفوتراپی واژینال

با افزایش سن از دیگر نواحی که ظاهر آن تغییر میکند، ناحیه واژینال است. با استفاده از دستگاه هایفوتراپی و افزایش کلاژن سازی میتوان به سفت تر و کشیده تر شدن ناحیه واژینال نیز کمک کرد.

و ...

مراحل انجام هایفوتراپی

همانطور که میدانید هایفوتراپی روشی است که در کلینیک ها و توسط پزشکان متخصص انجام میشود و برای انجام آن نیاز به آمادگی خاصی نمی باشد. تنها نکته ای که باید مورد توجه قرار دهید این است که اگر آرایش خاصی روی پوستتان است قبل از انجام این روش آن را کاملا پاک کنید و بشورید. مراحل انجام هایفوتراپی به شرح زیر است:

مرحله اول: پزشک باید ناحیه مورد نظر برای درمان و استفاده از دستگاه هایفو را کاملا پاک کند.

مرحله دوم: برای جلوگیری از احساس درد پزشک میتواند از کرم های بی حس کننده موضعی بر روی ناحیه مورد نظر استفاده کند.

مرحله سوم: قبل از استفاده از دستگاه روی پوست پزشک باید از ژل مخصوصی که مشابه ژل لوبریکانت مورد استفاده در سونوگرافی است استفاده کند و آن را روی ناحیه مورد نظر پخش کند.

مرحله چهارم: حال نوبت به استفاده از دستگاه هایفوتراپی میرسد.

مرحله پنجم: پزشک قادر است با استفاده از مانیتور متصل به دستگاه امواج حاصل از دستگاه را بررسی نماید.

مرحله ششم: امواج فراصوت دستگاه هایفو تراپی دارای پالس های کوتاهی هستند که به منطقه تحت درمان فرستاده میشود.

هر جلسه درمان با هایفو بین 30 تا 90 دقیقه زمان نیاز دارد و این امکان وجود دارد که در زمان برخورد امواج هایفوتراپی با پوستتان احساس سوزن سوزن یا گرم شدن داشته باشید باید بدانید که این احساس طبیعی بوده و جای هیچگونه نگرانی نمی باشد. با این حال میتوانید برای جلوگیری از این احساس قبل از شروع استفاده از دستگاه داروهای مسکن مصرف کنید که اینکار نیز باید با مشورت پزشک انجام گیرد.

کاربردهای دستگاه هایفوتراپی

همانطور که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم هدف اصلی از روی کار آمدن دستگاه هایفو کشیدگی و رفع شل شدگی پوست می باشد به طوری که به جرات میتوان بیان کرد این روش امروزه جایگزین عمل جراحی لیفت صورت شده است. از جمله کاربردهای دستگاه هایفوتراپی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کاربرد دستگاه هایفوتراپی در کاهش چین و چروک های صورت

کاربرد دستگاه هایفوتراپی در رفع افتادگی و شل شدگی پوست در ناحیه گردن و غبغب

استفاده از دستگاه هایفوتراپی به منظور لیفت گونه، ابرو و پلک ها

کاربرد دستگاه هایفو در بهبود وضعیت خط چانه

استفاده از دستگاه هایفو به منظور صاف و سفت کردن پوست صورت

کاربرد دستگاه هایفو در لیفت گردن و ناحیه دکلته

کاربرد دستگاه هایفو در اصلاح طرح لبخند

چه کسانی میتوانند از دستگاه هایفو استفاده کنند؟

افرادی که پوست آن ها شل شده و استحکام و سفتی پوستشان کاهش پیدا کرده است.

کسانی که دچار افتادگی ابرو یا پلک هستند.

افراد بالای 30 سال که دارای شل شدگی خفیف تا متوسط پوستی هستند.

کسانی که داری خط اخم در پیشانی هستند.

افرادی که ابروهای افتاده دارند.

افرادی که دارای چین و چروک در مناطق مختلف صورت مانند دور چشم، گونه و غبغب هستند.

افرادی که پوست گردنشان شل می باشد و دچار افتادگی شده است.

مزیت های دستگاه هایفوتراپی

تاثیرگذاری هایفوتراپی بعد از گذشت یک تا سه جلسه مشخص میشود.

هایفوتراپی نتایج ماندگاری دارد به طوری که نتایج حاصل از این دستگاه تا دو سال ماندگاری دارد.

هر جلسه درمان با هایفو تراپی به زمان کوتاهی تقریبا بین 30 تا 90 دقیقه نیاز دارد.

هایفوتراپی روشی آسان، بدون درد، خونریزی، بدون نیاز به دوران نقاهت و ریکاوری می باشد.

هایفوتراپی بدون تزریق یا برش قادر به لیفت و جوانسازی پوست صورت است.

هایفو هیچگونه احساس دردی ایجاد نمیکند و بدون پانسمان و خونریزی می باشد.

هایفوتراپی قابلیت استفاده به همراه سایر روش های درمانی مانند میکرونیدلینگ را دارد و منجر میگردد، نتایج بهتری از آن ها حاصل شود.

هزینه استفاده از هایفوتراپی نسبت به سایر روش های درمانی به صرفه تر است.

آیا جوانسازی پوست با هایفوتراپی دائمی است؟

حال سوالی که در ذهن علاقه مندان به هایفوتراپی ایجاد میشود این است که آیا نتایج حاصل از هایفوتراپی ماندگار است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در روش هایفو لایه های عمیق پوستی مورد هدف قرار میگیرد و با کمک به تولید کلاژن بیشتر به صورت طبیعی به رفع مشکلات پوستی کمک میکند.

از این رو میزان ماندگاری این روش نیز به بدن فرد بستگی دارد. چرا که گرچه تولید کلاژن منجر به جوانسازی و کشیدگی پوست می شود اما با این حال چگونگی پیشروی روند پیری فرد مدت زمان ماندگاری این روش را تعیین میکند. اگر بعد از انجام هایفوتراپی مراقبت های لازم را انجام دهید میتوان گفت تا حداقل تا یک سال ماندگاری دارد.

سوالات متداول

آیا انجام هایفوتراپی با درد همراه است؟

هایفوتراپی درد بسیار کمی را ایجاد میکند و میتوانید از ژل های بی حس کننده استفاده میکنید.

ماندگاری هایفوتراپی به چه صورت است؟

هایفوتراپی ماندگاری بالایی دارد و معمولا هر 12 ماه باید تمدید می شود.

هایفوتراپی برای چه سنی مناسب است؟

معمولا به افراد بالای 30 سال توصیه میشود.

توضیحات متا

دستگاه هایفوتراپی تاثیر بسیاری در جوانی و شادابی پوست دارد. از این رو توصیه میکنیم استفاده از آن را جایگزین عمل جراحی لیفت کنید.

 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد